Mesele Eğitmemek (4)


Özel dershaneler,
1915’te
Mekatib-i Hususiyye Talimatnamesi’yle başladı.

1965 de çıkarılan 625 sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ile
Eğitimin içine tamamen girdi,

1965 yılında,
43 olan dershane sayısı,

Lise mezunlarının artışı,
YÖK’ün kurulması ve
Üniversite sınavlarının merkezileşmesiyle,
1980 ve sonrasında,
1900’ler civarına,

YGS, LYS,SBS, KPS, Açık öğretim,
Daha adını sayamadığım bir sürü sınavla birlikte,
2000’li yıllarda,
4.000’ler seviyesine ulaştı,

Kıyısından köşesinden,
Eğitimle uğraşmış herkes,
Ya kendisi için, ya kardeşi için, ya çocukları için,
Özel dershanelere,
Son yıllarda sayısı gittikçe artan Özel okullara,
Bir bedel ödedi,

Sebep,
Eğitimin kalitesizliği,
Aileleri vicdan muhasebesine zorladı,
Aileler eğitim için maddi yüklerin altına girdi,

Maalesef,
Tamamen devletin yükümlülüğünde olan,
Eğitim,
Ailelerin Yükümlülüğü oldu,

Gerçekçi olalım,
Devletlerin yükümlülüğünde olan eğitimde,
Özele talep sürekli artıyorsa,
Eğitimin devlet ayağında,
Problemler var demektir,

Dedik ya
“Mesele eğitmemek”

Yıllardır eğitimimiz kötü yolda,
Artan bir hızlı kötü yola devam ediyor,

2013’de,
Cemaat ile hükümetin kavgası,
Sonucu dershaneler kapatıldı,

Bu kapatma,
Sadece kâğıt üzerinde oldu,
Gerçekte,
Kaş yapayım derken göz çıkarıldı,
Dershanelerin tamamına yakını,
Yeni kanunlarla,
Eğitimi daha da kötüye götüren,
Temel liselere dönüştü,

Temel liseler,
İstisnalar haricinde,
Çoğunluğu,
Apartmanlardan bozma binalarda,
İş hanlarında,
Pasajların üst katlarında,
İş yerlerinin arasında,
Şehir ve insan gürültüsünün ortasında,
Özel okuldan ucuz, dershaneden pahalı,
Devamsızlığın önemsenmediği,
Notların bol keseden dağıtıldığı,
Öğretmen öğrenci ilişkisinin sanallaştığı,
Tamamen ticari amaçlı kurulmuş,
Bahçesiz, laboratuvarsız, Sporsuz,
Resimsiz, müziksiz, sosyal faaliyetsiz,
Asosyal öğrenci yetiştiren,
Eğitim kurumlarıdır,

Dedik ya
“Mesele eğitmemek”

Devlet,
Devlet liselerinden,
Özel okullara ve temel liselere,
Geçiş yapan öğrencilere,
Ciddi bir miktar teşvik verince,
Geçişler hızlandı,

(Teşviki verecek kadar paramız varsa,
Bu parayı neden okulları iyileştirmeye harcamayız,
Buda ayrı bir konu.)

2016 yılıyla birlikte,
Talepler artınca,
Dershaneler,
Etüt merkezleri adıyla geri döndü,
Yani eski tas, eski hamam oldu,
Temel liseler yanımıza kar kaldı,

Sonuç,
Yabancı, Özel, Anadolu, Fen,
İmam Hatip, Meslek, Temel,
Derken,
Eğitimleriyle, müfredatlarıyla,
Hepsi ayrı telden çalan,
Bir sürü Lise,

Çocuklarımızı,
Eğitmemek için ne gerekiyorsa yaptık,
Yapmaya da devam ediyoruz,

Özel okullar,
Temel liseler,
Etüt merkezleri,
Onlarca şubeyle kartelleşen kolejler,
Derken,

Devlet yükümlülüğü olan Milli Eğitim,
Devlet eliyle özel sermayeye,
Diğer adıyla taşerona teslim edildi,

Eğitimi teslim alan,
Sermaye için para amaç,
Eğitim araç olduğuna göre,
Eğitimde özelleşmenin,
Azalmayıp aksine artması kaçınılmaz,

Maalesef,
Milli Eğitim can çekişiyor,

Ölmedi diyorum,
Çünkü hala umutlu olmamı sağlayan,
Az da olsalar her şeye rağmen,
İdealist kalmayı başarabilen,
Eğitimcilerimiz var,
Ve onlar,
Yerlerine iyi gençler yetiştiriyorlar,

Dedik ya,
“Mesele eğitmemek.”

Bizler,
Meselemiz neden eğitmemek,
Neden eğitmememiz isteniyor,
Onu sorgulamalıyız.

Aydın KOCA
koca1907@yahoo.com.tr



Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)