Mesele Eğitmemek (3)


Osmanlının son dönemlerinde (1850’den sonra),
Amerika, İngiltere, Almanya,
Fransa, İtalya, Avusturya gibi,
Emperyalist ülkeler,
Özellikle Beyoğlu ve civarında,
Kendi vatandaşlarının eğitimi için,
Günümüzde de varlığını sürdüren,
Okullar kurdu,

Bu okulların,
Eğitim kalitesi,
Her zaman,
Ülkemizin en seçkin okullarıyla rekabet etti,

Ülkemizdeki nüfusları,
On binlerle sınırlı devletler,
Ülkemizde vatandaşlarının eğitimi için,
Seçkin okullar kurarken,

Biz,
Milli Eğitim Bakanlığına bağlı,
Türki Cumhuriyetler ve Arap ülkeleri ağırlıklı,
36 eğitim kurumu kurabildik,

Maalesef,
Toplamda milyonlarca vatandaşımızın yaşadığı,
Almanya, Fransa, İngiltere, Amerika,
İtalya, Avusturya gibi gelişmiş devletlerde,
Devlet olarak okul kurmayı başaramadık,

Zira
Yüz yılı aşkın süredir,
Ülkemizde okulları olan,
Bu gelişmiş emperyalist devletler,
Ülkelerinde,
Okul kurmamıza izin vermediler,

Ama
Bize izin vermeyen bu ülkelerde,
Gülen Cemaati yüzlerce okul kurmayı başardı,
Cemaat bu ülkelerde dahil,
160 ülkede 2.000’e yakın eğitim kurumu kurdu,

Bunu başaran,
Ama parayla,
Ama entrikayla,
Ama duygu sömürüsüyle,
Ama dini istismarla,
Bir devlet değil,
Bir cemaat,

Maalesef,
Bizimse devlet olarak yapabildiğimiz,
10 ülkede, 36 eğitim kurumu,

Gülen cemaati demeyelim de,
FETÖ terör örgütü diyelim,
Kumpasçı örgüt diyelim,
Paralel yapılanma diyelim,
Vatan hainleri diyelim,
Darbeciler diyelim,

Diyelim demesine de,
Bu sıfatların hiçbiri,

160 ülkede 2.000 eğitim kurumu gerçeğine,
Karşın,
10 ülkede 36 eğitim kurumu ayıbını,
Örtemez,

Devlet meselesi olan eğitim konusunda,

Biz yurtdışı eğitim meselesini,
Cemaate bırakmıştık,

Safmışız, kandırıldık,
Diyecek adamları da,
Kimin devletini kime emanet ediyorsun diyerek,
Devlete ihanetten yargılamalıyız,

Dedik ya,
Mesele Eğitmemek,

Meselesi,
Eğitmek olan devletlerin,
Yaptığı ortada,

Dünyanın her yerinde,
Vatandaşını eğitiyor,
Ülkesinde kurduğu,
Yüksek kaliteli eğitim sistemi cazibesiyle,
Devletlerin parlak zekalı, başarılı gençlerini,
Beyin göçü yoluyla ele geçiriyor,

Meselesi,
Eğitmemek olan bizim gibi devletlerin,
Yapmadığı ortada,

Dünyanın her yerinde,
Vatandaşını eğitimde yalnız bırakıyor,
Ülkesinde kuramadığı,
Kaliteli eğitim sistemi yüzünden,
Parlak zekalı başarılı gençler,
Beyin göçü yoluyla gelişmiş ülkelere gidiyor.

Bizler,
Meselemiz neden eğitmemek,
Neden eğitmemiz isteniyor,
Onu sorgulamalıyız.

Aydın KOCA

_______________________

Mesele Eğitmemek (1)

Mesele Eğitmemek (2)

_______________________

Yazarın tüm yazıları için tıklayınız
http://sozcuhaber.blogspot.com.tr/search/label/AydınKoca

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)