O koltuk boş kalsa bile sizin oturmanızdan daha iyidir



Şöyle diyordu; “Ben burada olmasam ne yapacaktım? Gidip Öğretmenevinde taş oynayacaktım. Arkadaşlar “gel Partinin İl Başkanı seni yapalım” dediler. Bende “oyun oynayacağıma partide olurum daha iyi” dedim. Teklif edilen CHP il başkanlığını kabul ettim.”
Bu sözler şu andaki CHP il başkanının.  Yani adam öğretmenevindeki “oyun”keyfinden! büyük bir fedakârlık göstererek vazgeçmiş! Onun yerine gelmiş parti il başkanlığını kabul buyurmuş! Daha ne istiyorsunuz?
Peki, bu zat kendine sormuş mu?
Ø Benim CHP konusunda bilgi birikimim nedir?
Ø İl Başkanlığı gibi bir sorumluluğu omuzlayabilecek donanım, birikim, deneyimim var mı?
Ø Parti politikalarını, eylem ve etkinliklerini yaşama geçirme yeteneğim, bilincim var mı?
Ø En önemlisi öğretmenevinde oyun karesi kurduğum kadro ile parti yönetilir mi?
Kendine bu sorulardan hiç birini sorduğunu sanmıyorum. Onun ölçütü zamanı oyun oynayarak mı, yoksa partide il başkancılığı oynayarak mı geçirmek.
Değerli Dostlar?
İktidara aday, Ana muhalefet partisinin il başkanlığına aday olmuşsanız,
Öncelikle Partinin kuruluşundan bu güne politikaları, ülkenin ekonomik, sosyal, siyasal tarihi, Partinin diğer partilerle ayrıştığı ve birleştiği konularda yeterli donanım, bilgi birikiminizin olması gerekli ve hatta zorunludur.
Yeter mi? Yetmez!
Bu bilgileri zamana, ortama ve koşullara göre yeniden ve yeniden üretebilme yeteneklerine sahip olmalısınız.
Yeter mi? Yetmez!
Bu birikim ve donanımı bilince dönüştürmeniz, yani bilgi birikimini ne zaman, nerede, kimlerle, nasıl kullanacağınızı özümsemiş olmanız gerek,
Yeter mi? Yetmez!
İlkeli, tutarlı, kararlı ve inançlı olmanız gerek.
Yeter mi? Yetmez!
Bu bilincin halka taşınmasının yol ve yöntemlerini bulma, uygulama beceri ve yetisine de sahip olmalısınız.
Eğer bunlardan yoksunsanız, partinin sıradan üyesi kadar bile Kemalist düşünceden nasibinizi almamışsanız,
Rakip partinin belediye başkanına “Geçtiğimiz seçimlerde en iyi siz olduğunuz için sizi destekledik”
Türk Eğitim Devriminin Dünyaya örnek eğitim kurumu olan Köy Enstitülerine“İÇKİCİ VE KUMARCI yetiştiriyordu” diyebilirsiniz.
Mevcut CHP il Başkanına hatırlatayım. CHP İl başkanlığı “Ölü evinin yasçısı, düğün evinin dansçısı” Sarıgül’ün uyduruk bilmem ne hareketi değildir.. CHP temellerini Mustafa Kemal Atatürk’ün devrimciliğinden alan bir partidir.  Bu nedenle sizin gibilerin“dön baba dönelim” dümenini içine sindirmez, geldiğiniz oyun masalarına geri gönderir.
Sağa sola çamur atmayı bırak, hiç değilse varsa biraz erdemlilik gösterip “özür”dilemesini bari becerin. Yok, olmuyorsa o koltuğu boşaltın. Boş kalsa bile sizin oturmanızdan daha iyidir.
Mahmut ÖZYÜREK

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)