Ezber Değil Deney Yapılsın…


16, 22. Dönem Milletvekili, Öğretmen Dünyası Dergisi Danışma Kurulu Üyesi, Eğitimci-Yazar Mustafa Gazalcı, ‘’Atatürk’ün Eğitim Anlayışı ve Günümüzde Eğitimin Durumu’’ konulu panelin konuşmacısıydı.

Türk Parlamenterler Birliği İzmir Şubesi’nde düzenlenen panele, CHP Eski Grup Başkanvekili Kemal Anadol, Ulusal Eğitim Derneği yönetici ve üyeleri, Denizlililer Derneği ve CHP üyeleri katıldı.

Açış konuşmasını eski parlamenter Erdal Karademir yaptı. Mustafa Gazalcı’nın özgeçmişini okudu. Konuşmasını yapması için Gazalcı’yı kürsüye davet etti.

‘’Eğitim bir ülkeyi ya batırır ya da güçlü kılar.’’ Diyerek konuşmasına başlayan Gazalcı, okulun; insanlığı, ulus ve ülkeyi sevmeyi, bağımsız yaşamayı öğrettiğini, Ulusal Eğitim Andı’nın 1 maddesinin ulusçu, ahlakçı, devrimci ve laik yurttaş yetiştirmek olduğunu, eğitimin amacının insan yetiştirmek olduğundan; daha ucuza geliyor diye paralı eğitime sıcak bakılamayacağını, bu nedenle milletvekili olduğu dönemde Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik ile çetin tartışmalar yaşadığını, eğitimde uygulanan politikalar sonucu; PİSA sıralamasında, ülkemizdeki eğitim seviyesinin 72 ülke içinde 52. sırada olduğunu söyledi.

Atatürk’ün daha Cumhuriyet kurulmadan eğitimcilerle toplantılar düzenlediğini belirten Gazalcı, okuma yazma bilen sayısının düşük olması nedeniyle, Atatürk’ün önerisiyle askerdeki çavuşlar eğitilerek, kendilerinden eğitmen olarak faydalanıldığını, bu uygulamanın köy enstitüsüne örnek oluşturduğunu açıkladı.

Eğitimin sahibinin öğretmen, öğrenci ve veli olması gerektiğini, AKP’nin dindar nesil yetiştirmek amacıyla, ülkemizde eğitimin temeline Milli Eğitim Bakanları Ömer Dinçer ve Hüseyin Çelik eliyle bomba koyduğunu vurgulayan Gazalcı, PİSA direktörü Shkecher’ın belirttiği gibi; ‘’Öğrencilere ezber değil deney yaptıralım.’’ dedi.

Gazalcı, eğitimin kesintisiz 13 yıl olması gerektiğini, taşımalı eğitimin, öğrenci sayısı 10’un altındaki köylerde uygulanması gerektiğini önerdi.





Haber : Osman Gazi OKTAY

Fotoğraf : Esma MİNARECİ

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)