Savaşta yaralanan 974 YPG’liyi tedavi ettik



Suruç Kaymakamı Abdullah Çiftçi, Türkiye’den Kobani’ye 27 milyon lira değerinde 900 TIR yardım gönderildiğini ve savaşta yaralanan 974 YPG’linin tedavi edildiğini söyledi
SURUÇ Kaymakamı Abdullah Çiftçi, bugüne kadar Türkiye’den Kobani’ye 27 milyon lira değerinde 900 TIR yardım gönderildiğini açıkladı. Bu süreçte hem Suruç’a hem de Kobani’ye kaymakamlık yaptığını söyleyen Çiftçi, 900 TIR yardımın bölge PYD’nin kontrolündeyken gönderildiğini, güvenlik riskine rağmen her gün 2 TIR yardım yapıldığını açıkladı.

YGP’LİLER TÜRKİYE’DE TEDAVİ EDİLDİ

Türkiye’den Kobani’ye yapılan yardımlar hakkında Milliyet gazetesine konuşan Çiftçi’nin açıklamaları şöyle: “Türkiye’den Kobani’ye son 1.5 yılda 27 milyon lira değerinde gıda, ilaç, giyim, barınak ve hijyen yardımı yapıldı. IŞİD’in Kobani’ye yaptığı saldırı öncesi 790 TIR, savaş sonrası ise 110 TIR olmak üzere 900 TIR yardım Kızılay ve AFAD üzerinden götürüldü. IŞİD’in kapıya yaptığı saldırılara rağmen Türkiye’den halen günde 2 TIR insani yardım götürülüyor. 1 yılda Kobani’den gelen 10 bin hasta tedavi gördü. Savaşın başladığı günden bu yana 3 bin 919 hasta tedavi oldu. Savaşta yaralanan 974 YPG’li Türkiye’ye getirilerek tedavi edildi.”

‘MÜSLİM, EYLEMLERİ TASVİP ETMİYORUZ DEDİ’

“Kobani Kantonu Başkanı Enver Muslim ile görüştüğümde bana bizzat ‘Türkiye’de Kobani için yapılan eylemleri tasvip etmiyoruz. Yapılan eylemler bize yarar değil zarar veriyor. Türkiye Kobani’ye her türlü insani yardımı yapıyor’ dedi.”

Aydınlık
Tags

Yorum Gönder

0Yorumlar
Yorum Gönder (0)